Hoe stel ik mij kandidaat?

Als je een sociale woning wil kopen, moet je ingeschreven zijn in het register in de gemeente waar je wil wonen. Dat is een lijst waar iedereen opstaat die graag een woning wil kopen.

 

Welke documenten zijn er nodig voor een inschrijving?

  • inschrijvingsformulier (pdf - 212 Kb)
  • aanslagbiljet inkomen 2019 – aanslagjaar 2020 (dit kunnen we zelf opvragen op bureel)
  • Bewijs met plaats van tewerkstelling (vb. loonfiche) als je niet woont in Heist-op-den-Berg of Putte maar er wel werkt. 

Inschrijvingsregister

Je kan altijd inschrijven in onze registers. Ook als er nog geen concrete bouwplannen zijn in de gemeente van uw voorkeur. Je mag in zoveel registers inschrijven als je wilt, ook in die van andere huisvestingsmaatschappijen. Per register betaalt u 50 euro. Als je een later een woning koopt, krijg je die 50 euro terug. 

Per register waarin jij je inschrijft, krijg je een inschrijvingsbewijs met jouw inschrijvingsnummer en inschrijvingsdatum. 

Minstens in de oneven jaren (2021, 2023, …) actualiseren we de registers. Dan kijken we na of je inkomen nog aan de voorwaarden voldoet. Als je niet meer voldoet aan de inkomensvoorwaarde, dan schrappen we jouw kandidatuur.

Jouw gezinssituatie

Je kan inschrijven als alleenstaande, samenwonende of gehuwde.
Ben je nog getrouwd, maar ga je scheiden? Of ben je samenwonend maar ga je uit elkaar? Dan kan je je individueel inschrijven. Jouw echtgeno(o)t(e) of partner mag de sociale woning dan niet mee kopen en de woning niet mee bewonen. 

Contacteer ons

015/24.71.86 (druk 2 en dan 1) of via mail