Onderhoud en herstellingen

Het is niet altijd even duidelijk of een herstelling voor de huurder of voor de huisvestingsmaatschappij is.  Daarom heb je in de huurderskaft een een ZieZo!-boekje (pdf) gekregen.  Hierin krijg je een duidelijk overzicht: welke herstellingen moet je zelf doen en waarvoor kan je terecht kan bij onze technische dienst. Samen dragen we zorg voor je woning. Dit betekent dat soms jij een herstelling moet uitvoeren, soms wij als huisvestingsmaatschappij.

Op de webpagina 'Herstellingen' kan je ook nakijken wie voor de herstelling moet zorgen. Twijfel je? Verwittig dan zeker onze maatschappij, dan bekijken we samen voor wie het is. 

 

Hoe een herstelling doorgeven?

Bel ons op 015/24.71.86 (druk 3 en dan 1) of via mail

Alle technische meldingen worden altijd in de voormiddag doorgegeven.  In de namiddag is de technische dienst niet meer aanwezig omdat ze op de baan zijn voor een werfbezoek of herstelling.

Na de kantooruren kan je steeds een boodschap inspreken op ons antwoordapparaat.  
Voor dringende technische problemen is er tijdens het weekend en op feestdagen een permanentie voorzien op nummer 015/24 71 86, meer informatie over de weekendpermanentie kan je in de folder (pdf - 275Kb) terugvinden.

Gelieve het probleem zo juist en volledig mogelijk te beschrijven en vermeld altijd naam en adres.

Onderhoud en kleine herstellingen

Jij moet de woning onderhouden: hou je woning, het terras, de tuin … netjes. 

Ook sta je in voor kleine herstellingen. Zo vervang je zelf kapotte stopcontacten, lampen, schakelaars, … Als je een slecht toestel gebruikte of de woning slecht onderhield, sta je ook in voor de herstellingen. Voorbeelden zijn: verstopte verluchtingsroosters, kapotte dampkap of lavabo, slecht gebruik van de verwarmingsketel, …

Is er iets stuk, en kan je het zelf niet herstellen zoals een gebroken ruit? Verwittig ons dan. Vaak kunnen we zorgen dat die problemen verholpen worden tegen een beperkte kost.

Grote herstellingen

Wij zorgen voor herstellingen die moeten gebeuren door slijtage, ouderdom of overmacht. Wij vervangen bijvoorbeeld een raam dat door een onverwachte, hevige hagelbui (overmacht) barst. Ook verborgen gebreken moeten wij herstellen. Als je woning bijvoorbeeld vochtige plekken heeft door een slechte constructie van de afvoerbuizen, dan betalen wij de herstelling.

Hoe werken we concreet?

We geven twee voorbeelden van wie wat moet herstellen en betalen. 

  • De lift in jouw gebouw: jij betaalt voor het onderhoud, maar wij betalen herstellingen.
  • Jij betaalt voor het onderhoud van je individuele verwarmingsketel. Is er iets kapot, dan betalen wij dit. Tenzij het toestel is kapotgegaan doordat jij het slecht gebruikte of niet liet nakijken zoals dat verplicht is. 

Maak je opzettelijk dingen kapot? Dan betaal je zelf alle kosten. Bovendien vinden we het zeer erg dat je dit doet. We kunnen daarom je huurcontract stopzetten.